کد خبر: 250612
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
عمر علیپوراقدم

عمر علیپوراقدم *

محصولاتی که خودروسازان داخلی طی این دهه‌ها تولید کردند، برای مردم چندان کارآمد نبوده است. کیفیت پایین خودروهای داخلی، یکی از عوامل موثر در فوت بسیاری از هموطنان در سانحه‌های رانندگی بوده است که این موضوع به جد نیاز به تامل و تغییر رویه در تولید دارد.

یکی از کارهای مهمی که خودروسازان داخلی ‌باید تا امروز درپیش می‌گرفتند، تولید خودروهای متنوع بود. باید تنوع در حدی باشد که مشتری را جذب کند و مردم هم حق انتخاب داشته باشند، موضوعی که تاکنون به واقعیت نرسیده است.

خودروسازان داخلی باید هر روز دغدغه افزایش کیفیت و بالا بردن استحکام خودروهای تولیدی را داشته باشند، اما مردم در این رابطه خیری ندیده‌اند و همین رویکرد بوده که ما را به این نقطه رسانده است که می‌گوییم باید از واردات خودرو استقبال کنیم.

باید محصولات متنوع و مدرن برای مردم تولید کنیم و این اتفاق در گرو واردات تکنولوژی و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران خارجی برای کمک به این صنعت است. صنعت خودرو باید مرتب به‌روز شود، اما در کشور خبر از این به‌روزرسانی‌ها نیست.

عده‌ای همچنان مایل هستند از صنعت خودرو داخلی با این کارکرد ضعیف حمایت کنند. طبیعی است که این روال، تنها نارضایتی مردم را در پی داشته است.

پس از انقلاب، از خودروسازی داخلی حمایت‌های زیادی شده است و اکنون باید از گذشته خود به نتایج درستی برسیم؛ اگر کار اشتباهی کرده‌ایم و یا روی موضوعی حساب کرده‌ایم و با سرمایه‌گذاری به وقوع نپیوست، باید تغییر رویه بدهیم، چون ادامه این مسیر حتما محکوم به شکست خواهد بود.

خیلی از کشورهای دنیا برای صنعت و بازار خودرویشان برنامه جدی دارند. باید با دنیا ارتباط بگیریم و هم‌قطار شویم تا مسیر پیشرفت در این راستا عینی شود. اکنون در این دهه‌ها به تجربیات خوبی رسیده‌ایم که اگر با منطق تغییر مسیر دهیم و بر کارهای اشتباه گذشته پافشاری نکنیم، حتما وضع صنعت و بازار خودرو به نفع کشور و مردم تغییر خواهد کرد.

خیلی از کشورهای آسیایی و منطقه خاورمیانه در صنعت خودرو به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند و اکنون محصولات خود را به دیگر کشورها عرضه می‌کنند؛ چرا ما نباید به این نقطه برسیم؟ این اتفاق، قطعا تغییر رویه‌ها و ارتباط بیش‌از پیش با دنیا را می‌طلبد که امیدوارم در آینده نزدیک، این مسیر در دستور کار تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ذی‌نفع کشور قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =